Sidor

torsdag 16 februari 2012

Innan jag kryper...

...ner mellan lakanen med senaste numret av Runner's World så kan jag inte låta bli att skriva några träningsrader.

Har längtat hela dagen efter att komma ut på den planerade skidturen med Racer-Johan. Och jag fick ett riktigt bra pass. Inte så långt men riktigt bra och det på flera sätt. Det var bra glid, fästet blev över förväntan men kanske bäst av allt reflektionen över hur färgglad tillvaron blivit sedan min livsstilsomställningsresa startade. Detta kanske inte bara för själva träningen i sig utan till stor del de nya vänner jag fått som också gillar att träna. Det är liksom inte svårt att få gehör från någon om de vill hänga med på ett pass oavsett om det är skidor, löpning eller cykling :). Kan bara säga att det är jättekul och inspirerande!

Känner även att det kommer att börja rulla på bra nu även på kostfronten. Fick nog i helgen då vi mumsade i oss lite för mycket snabbmat! Nu styr jag om skutan igen och "avsockrifierar" mig på nytt! Jag mår ju sååå mycket bättre då. Mer avokado, mer vitkål, mer keso, och mer proteiner på tallriken igen. Nu kör vi!

Nu plingade det till i mailen och ser man på - bekräftelsen på start i Öppet spår med startnummer 2821. Hur ska det gå? Klarar jag det på mitt uppsatta måltid på max 10 timmar? Ja inte vet jag, vi får vänta och se :-0!

Ha en skön torsdagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar