Sidor

lördag 11 februari 2012

Friskförklarade mig själv...

...i går kväll och förberedde ett skidpass nu på morgonen. Mackor breddes och termos plockades fram. Allt för att så lite motstånd som möjligt skulle finnas för att sticka iväg. Och ja frisk är jag nog allt för jag vaknade före väckningen som var ställd på 07.00 och var verkligen sugen på att komma iväg. Det sista av förkylningen/influensan/eller-vad-det-nu-var snöt jag ur skallen under de fem första kilometrarna. Fattar inte hur mycket "geggamoja" som ryms där uppe :-0!

Rullade in på parkeringen vid Ågesta strax före halv åtta och det var ca 10 bilar där men riktigt tomt i spåret. 2 varv på golfbanan blev det (2x8k). Hade ruggigt bakhalt så jag stannade till och la på lite mer fäste framåt och det verkade som jag hittade rätt :).


Sanslöst att detta var andra skidpasset för säsongen med tanke på att Öppet spår är om två veckor. Har inte alls blivit den mängd träning jag haft ambitionen att få till. Märks dock att det är en avsevärd skillnad i ork jämfört med förra säsongen då jag faktiskt tyckte det var ansträngande att åka ett varv på golfbanan...Orken finns men de specifika skidåkarmusklerna är otränade och tekniken är inte på plats. Räknar inte med att mer än "ta mig runt" på Öppet spår med tanke på den lilla mängd skidträning som varit och "bacillkraschen" nu på slutet som hindrat mig även i annan träning. Men nu ska jag inte gnälla - bara att ta nya tag och göra det bästa av situationen :)! Det var en jätteskön morgon i spåret och fler pass är inplanerade innan det smäller den 26:e.

För den som vill inspireras av en livsstilsomställning som heter duga rekommenderar jag att läsa MarathonMias blog idag. Vilken "resa" hon är ute på!

Ha en skön lördag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar