Sidor

måndag 9 april 2012

Äntligen börjar...

...träningen likna något! Efter sex veckor i träningsträda fick jag äntligen på mig cykelskon även på den högra opererade foten :)! Ligger just nu i högläge med den för den är inte riktigt med på banan än...;). Rätt ont i resten av kroppen med...fattar inte inte att samma kropp tog mig runt Öppet spår i slutet av februari! Hur som helst så tänkte jag testa att cykla till Cykloteket i Västberga för inköp av ny portabel pump och det gick hur bra som helst (både med inköp och cykling). Med en liten omväg (med flit) på hemvägen lyckades jag skrapa ihop 14k. Cyklade sedan med dottern till en påskfest hemma hos Daves dotter och Dave föreslog en liten cykelrunda efter festen för oss som varit lite "ocykelbara" den senaste tiden. Kunde bara inte säga nej till det så två timmar senare, efter byte till sommardäck på bilen och annat småpyssel så grenslade jag racern igen :). Vi trampade mot Huddinge och in mot Farsta och sen hem igen. Fick ihop 17k på den turen så det blev sammanlagt 31k idag vilket jag är rysligt nöjd med. Kan säga att det var grymt skönt att krypa ner i ett riktigt varmt bad efter cyklingen! Det var även grymt gott med en Wisby Klosteröl som avslutning på dagen.


Överraskades med fantastiskt god öl av bekanta som varit på Gotland över påsk som vi varit kattvakt hos. De har världens gosigaste katt som är ett rent nöje att passa :).


Har haft tre hela dagar hemma i påsk och det har varit hur skönt som helst. I går var vi iväg på dagsutflykt till mina föräldrar för påskfirande med en synnerligen god påskmiddag :)! Påskdagen kändes som helt rätt dag att befinna sig i trafiken, det var hur lugnt som helst på vägen.

Nu dags att ta ett djupt andetag och förbereda mig på att dyka in i en arbetsvecka som har ett fullspäckat schema.

Ha en skön avslutning på annandagen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar