Sidor

fredag 6 april 2012

Äntligen så var det dags...

...att idag hämta ut mitt första par kontaktlinser någonsin! Har tyckt att jag klarat mig bra med brillor men har mer och mer känt att de är lite i vägen när jag springer, cyklar och simmar etc. och det har ju blivit lite mer frekvent med sådana övningar de senaste 1.5 året än vad det varit tidigare. Kanske lite som med den nyligen bortopererade hallus valgus-knölen på foten - varit i vägen men inte tillräckligt mycket under det inaktiva liv jag levde förut för att göra något åt det.

Inte bara linserna som var dagens höjdpunkt utan även att jag nu kan få på mig ett par stora skor vilket gör att jag kan sluta med "operationstofflan" som beklätt min högra fot under snart 6 veckor :-). Som jag nämnt tidigare så blir det nu bättre och bättre för varje dag som går och det är såååå skönt! Har haft tät sms-kontakt med "coach Roger" idag och vi har börjat planera lite träning och tävling inför 2013 och det känns mycket inspirerande och vi får se var det landar :-).

Påsken är här liksom ledighet och många tillfällen att stoppa i sig betydligt mer än man förbränner. Ett påskägg med godis motsvarar ett hyggligt lopp och inte innehåller det något som tillför kroppen något heller. Jag är ju då ganska lyckligt lottad som inte har någon direkt längtan efter godis utan får mer se upp med mackor, pizza, hamburgare etc. Några bitar som dock kan locka mig litet är colaflaskor och det nöp jag några ur ett av äggen som stod här hemma.


Nu påskar vi vidare och jag ska se till att få ett minst lika bra pass på crosstrainern i morgon som jag fick idag :-).

Ha en skön långfredagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar