Sidor

lördag 21 april 2012

Slut som artist...

...efter 63k cykling och klippning av äppelträd. Det var rätt skönt att öppna en kall bira och släppa ner min slitna lekamen i soffan vill jag lova.

Preliminär cykeltur som blev av trots att jag gjorde ett försök att banga. Var uppe vid 7-snåret och tyckte det såg riktigt blött och trist ut. Drog ett sms till kollegorna om att jag inte skulle vara med på cyklingen som skulle ha sin utgångspunkt kl. 9 i Brottby. Med lite ångest kröp jag ner mellan lakanen igen men kunde inte riktigt släppa att jag bangat ur så jag klev upp och gjorde en sån där riktigt schysst helgfrukost. Då ramlade det in ett sms att det var ett nytt upplägg på cyklingen. Samling 10 i Huddinge och vädret började faktiskt hyffsa till sig. Lassade in stadigt med frukost och vispade i ordning två flaskor dunderhonung dvs. Vitargo (sju veckor sedan det vispades senast). Det blev en härlig runda där jag och Katta höll ganska jämnt tempo och Micke och Fredrik hade lite mer krut i benen. Riktigt bra draghjälp på detta första riktiga distanspass för säsongen. Hade haft svårt att få till 23,6k/h (avg moving speed) på egen hand.

Nejdå inte är jag slut som artist, bara ganska sliten efter en härlig dag. Jag fick ju det jag längtat efter sedan fotoperationen för sju veckor sedan - möjlighet att ta ut mig fysiskt vilket jag vet att jag mår rätt bra av :).

Tack för en bra runda Katta, Micke och Fredrik :)!

Ha en skön fortsättning på lördagen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar