Sidor

söndag 15 april 2012

Dåligt med bloggande...

...från min sida brukar hänga ihop med dåligt tränande. Så har det varit den gångna veckan...mycket träning i tankarna med målbilder och förnimmelser om hur skönt det skulle vara att springa en runda och hur det kommer att se ut på träningsfronten om ett år. Ganska svårt med nuet med andra ord. Hur svårt kan det vara! Klockan går igång 05.30 men varför gör inte jag det?! Upp och kööööör! Det kommer nog... :-)

Märkligt att det är löpningen som jag längtar och funderar mest kring. Visst är det schysst att cykla men känslan av att springa är speciell tycker jag. Kanske beror på att jag absolut inte kan springa nu med den opererade foten eller så är det verkligen löpningen som jag gillar bäst som tränings- och avkopplingsform. Kanske är det Vätternrundan med sina respektabla 30 mil cykling som oroar lite? Blir några timmar i cykelsadeln. Bara 95 träningsmil kvar nu...sen smäller det! Får försöka leva lite mer i nuet och inse att det är cykling som står på schemat ett tag framöver.

Igår drabbades vi i Stockholm av ett rätt skapligt snö(o)väder. Så pass mycket att det faktiskt ligger kvar en hel del idag med. Blev en runda på MTB:n efter moget övervägande. Krängde av dubbdäcken och la på allrounddäcken. Bra ur fler synsätt att det inte blev racern - 1. Fick sällskap av min fru 2. Det var fläckvis en del snö som inte varit det minsta kul att forcera med racern.

Blev ändå några kilometer på racern nu på eftermiddagen när det smält undan en hel del av snön. Testade att köra lite styrketräning genom att köra på riktigt tung växel och att trampa med ett ben i taget. Nyttigt och kommer säkert vara kännbart i morgon!

Hoppas nu att det inte bara är klockan som drar igång 05.30 i morgon utan även min kropp som skriker efter att få lite morgonträning :). Vi får vänta och se...

Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar