Sidor

söndag 9 september 2012

Hann knappt vakna förrän...

...det trillade in ett sms. Det var Magnus som undrade om jag ville springa en runda när våra döttrar tränade fotboll. Jag vek benen över sängkanten och konstaterade att gårdagens Sicklalopp satt sina spår och lårmusklerna var mer än ömma. Blev alltså ett nekande svar på Magnus sms.


Hur som helst så gick timmarna och jag hade ett snack med coach Roger som undrade (efter att jag gnällt lite om mina ömma ben) om jag inte skulle ta ett återhämtningspass :-0! En halvtimme innan tjejernas fotbollsträning så bestämde jag mig och ringde Magnus och meddelade att jag skulle komma träningsklädd till fotbollen om han fortfarande var intresserad av sällskap. Sagt och gjort, det blev en runda på drygt 6k och det blev i mitt komfortzonstempo 5.39. Så här efter rundan kan jag väl säga att det inte känns mer i benen utan snarare lite bättre och betydligt mjukare. Tack Magnus och Roger för bra idé :).

Har nu kommit en bra bit med mitt träningsschema som ska starta i morgon. Ja alltså designen på schemat är klart och det ser snyggt ut i excelarket, nu ska det bara fyllas med aktiviteter ;).

Ha en skön fortsättning på söndagen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar