Sidor

söndag 23 september 2012

"Man ska inte ropa...

...hej förrän man fått under ett bäcken" eller hur det nu var men jag tror faktiskt att det äntligen har vänt! Bara lite rosslig och bara genomskinligt från näsan och bihålorna sen lunch ungefär. Kollegan Nyllet ringde i fredags när han hörde att jag däckat och sa att rönnbär is the shit för att bli/hålla sig frisk. Rönnen på tomten var rensad på bär pga. det rika fågellivet i området och längre orkade jag helt enkelt inte ta mig. När yngsta dottern kom hem från skolan frågade jag henne var jag kunde få tag på de magiska bären. Hon sa att det fanns massor nere vid skolan men att hon inte nådde dem. På lördagsmorgonen tog jag mig dit och mycket riktigt fanns de där.


Jag tog en näve och begav mig hemåt för att enligt instruktion av Nyllet lägga dem på torkning för vidare lagring i frysen. Stoppade genast i mig ett och tuggade det sura bäret, grinade lite illa och tänkte att "ont ska med ont fördrivas". Har kanske petat i mig ett 10-tal bär nu och vem vet, det kanske är de som är orsaken till att det faktiskt kan ha vänt?! Lär nog aldrig få reda på det. Lite googling berättade dock att de innehåller grymt mycket c-vitamin och en hel del antioxidanter och det ska ju vara bra :). Får bli ett bär i morgonbitti innan det bär av till Sundsvall!

Att jag ska ut till Lidingö nästa helg och ta mig runt 30k i terräng känns vansinnigt avlägset och en smula galet. Men som jag skrev häromdagen får jag ta det för vad det är och vara rätt nöjd om jag tar mig runt och inte har alltför mycket smärta i kroppen dagen efter... :). Kanske tar med en påse rönnbär och smaskar på under rundan...

Ha en skön natt mot måndagen!




- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Ehhh, jag trodde rönnbär var giftiga? Eller är det en myt? Uppnebarligen.

    Du får väl ta Lidingö som en skön joggingtur - det är verkligen skit med de här höstbacillerna, men de är ju svåra att värja sig mot! Hoppas på rask tillfriskning oavsett metod.

    SvaraRadera