Sidor

lördag 1 september 2012

Gav mig ut i alla fall...

...trots regn, rusk och en grym trötthet. Tur att Johan hörde av sig och sa att han skulle ut till spåret i Ågesta. Först tackade jag ja men sedan försökte jag dra mig ur. Ringde Johan och sa att "ska du springa i det här skitvädret?" - han svarade glatt "jajamensan" och då förstod jag att det bara var att hänga med :-0! Efter en natt med usel sömn som jag kanske kan skylla fullmånen på så var det uppstigning 05:30 för att vara med att arrangera Örbydagen som är en stor händelse varje år för Alice fotbollsklubb. Regnet var redan från start på dagen med och irriterade oss när vi kånkade på grejer och satte upp partytält. Blev något bättre faktiskt under Alice match och de vann med 3-0 mot Sturebys tjejer :). Det var nu det började regna ordentligt igen och jag försökte dra mig ur löpningen. Genomförde ändå en 6k-runda men det var riktigt motigt idag och inte alls så allert som torsdagens Kenyanska femma. Idag slutade jag springa efter 5k och promenerade en bra bit innan jag ryckte upp mig och återigen sprang den sista biten. Pulsen var inte särskilt hög utan jag hade bara svårt att få skallen att berätta för kroppen vad den skulle göra. Gissar att det blir en tidig kväll för min del...


Ha en skön lördag :)!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar