Sidor

torsdag 30 augusti 2012

MarathonMia inspirerade...

...mig i gårdagens bloggpost till att testa en "Kenyansk femma". Det innebär att springa 5k och att varje kilometer springs snabbare än den innan. Sagt och gjort. Lämnade Alice på gymnastiken och stack ut i spåren vid Nytorpsskolan med målet 1:a varv i 6-tempo och sedan 15 sek snabbare för varje kilometer. Hur gick det då? Jättebra men framförallt var det askul och jag kommer inte ihåg när jag mentalt sprang halvmilen snabbare senast. Han inte fundera på så mycket annat än att hålla det tempo som jag skulle...;)

1:a varvet på 5.56
2:a varvet på 5.47
3:e varvet på 5.31
4:e varvet på 5.21
5:e varvet på 4.59

Nästa gång (ja det blir fler gånger) så ska jag ställa klockan att visa aktuell löpfart och inte som idag varvtempot så får vi se om jag blir mer träffsäker :).


Ha en skön torsdagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar