Sidor

måndag 13 augusti 2012

"Sågade de inte av ett ben...

...i foten på dig för inte så länge sedan...?" Den kommentaren fick jag av kollegan Johan N häromdagen när jag beklagade mig över att jag inte hade så många mil löpning i benen som jag ville ha inför de kommande loppen. Gnällde nog lite om att jag hade ont lite här och där också. Det var bra att han sa så för det är lätt att bli fartblind och faktiskt tänka till ett extra varv över orsak och verkan. För fem månader sedan låg jag faktiskt utslagen efter fotoperationen och utsikten var denna:


Utsikten nu är lite bättre och jag ska nog tänka att jag ska vara ganska nöjd med att faktiskt kan vara igång och träna någorlunda normalt igen. Jag är inte där jag var med löpningen strax innan operationen och jag längtar verkligen dit. Drömmer faktiskt tillbaka på den sista distansrundan på 14k i vintras som kändes grymt bra. Måste dock hejda mig lite och inse att det var ett rätt ordentligt ingrepp jag gjorde i foten i slutet av februari och att det får lov att ta lite tid innan jag är helt tillbaka på banan...!

I går var det träningsfritt och ikväll fick jag och Malin till en knapp timmes löpning i lugnt tempo. Passade på att knycka en Turfzon i Solberga på rundan. Blev bara en eftersom Turfning görs bäst på egen hand ;). Känns bra i knäna och foten helt ok. En del känning i benhinnan i vänster ben. Ska vara försiktig så länge det känns av och inte öka tid eller sträcka på löpningen förrän det känns bra. I morgon blir det löpvila men om jag vaknar på rätt sida i morgon blir det MTB-Turfning till jobbet med Hammarbybacken som delmål :).


Ha en skön natt mot tisdagen!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar