Sidor

lördag 11 augusti 2012

Träningssuget börjar...

...infinna sig igen :). Ett säkert bevis på det är jag vaknar en lördagsmorgon och känner att jag vill ut och röra på mig. Det är inget måste inblandat utan ren vilja, ett sug, och jag känner mig glad. Tackar nej till racergänget och ger mig själv ut på MTB:n för att knycka åt mig några Turfzoner. Malin stack iväg på racern och vi bestämde att ses hemma igen vid elva för löpa en timme tillsammans. Hinner precis suga i mig ett par mellanmålsmackor innan Malin dyker upp. Wasa Sport Plus med kassler, brieost och några blad basilika är inte det sämsta. Avskyr att vara hungrig när jag tränar.


Vi har bestämt oss för att springa på tid istället för distans fram till Halvmaran och det är askul. Försöker hitta på en ny runda för varje pass som ska stämma överens med tiden vi bestämt oss för. I grova drag vet jag rundan och sedan justerar jag vartefter vi springer. Fick se nya platser både i förrgår och idag :). Bara liiite sugen på att stanna till och ta några Turfzoner på löpningen idag. Sprang nog förbi åtta stycken som jag lät vara. De tar jag vid ett annat tillfälle ;).

Efter en sen lunch känner jag att det är en riktig jäkla lökardag. Borde inte kännas så efter ett träningspass på två timmar (iof ganska lugnt). Men jag tror det är att jag inte känner några måsten utan bara en vilja och glädje i att få ut och röra på mig. Nu lökar jag vidare, dock med annat än med träning och njuter av en härlig lördag som det är många timmar kvar på att avnjuta :).

Ha en skön helg!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar