Sidor

måndag 27 augusti 2012

Sport, sport och lite...

...sport. Tänk vad livet kan ta nya vändningar. Från att ha varit i princip helt ointresserad av sportsligt utövande till att tycka att det är jäkligt kul. Åkte till Kalmar förra helgen för att inspireras av alla deltagare i Ironman och i lördags tog vi oss in till stan och kollade på Stockholm Triathlon. Nedan en bild med suveräna Lisa Nordén i täten :)!


På söndagen var det dags för andra sportsliga aktiviteter. Alice fotbollslag spelade cup i Stureby. 2 vinster av 3 matcher blev resultatet och jag hoppade, tjoade och hejade. Riktigt spännande var det. Regnet öste ner hela tiden men tjejerna i laget höll humöret på plats och de såg ut att ha riktigt roligt. Så här nöjd var Alice efteråt.


På söndagskvällen när regnet lagt sig fick jag och Malin en härlig löprunda på 47 minuter :).

Blev även en riktigt trevlig löprunda på 6k ikväll efter jobbet. Det ruggiga höstvädret som höll mig sällskap till jobbet på cykeln i morse var som bortblåst och det var strålande sol på hela rundan :)! Det är riktigt skönt att springa nu och foten är helt ok ikväll efter rundan. Faktiskt kan jag nu förhoppningsvis kunna njuta av träningsvärk igen utan att smärtan i foten tar överhand :).

Lördag 8 september är det dags för mitt första lopp till fots sedan Lidingö förra året. Ska bli jättekul! Sen är det Halvmaran den 15/9 och sedan det stora kraftprovet för i år...LIDINGÖLOPPET 30k den 29/9...moahaha :). Snacka om skräckblandad förtjusning!

Ha en skön måndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar