Sidor

tisdag 14 augusti 2012

#turfgame blev det på...

...väg till jobbet idag. Stack iväg en timme tidigare än annars för att få en liten MTB-runda i den härliga augustimorgonen. Med målet inställt på Hammarbybacken stack jag iväg och tog Högdalen-Bandhagen-Stureby-Svedmyra-Sockenplan-Enskede-Globen-Skärmarbrink. Men vid Skärmarbrink slog jag en blick på klockan och fick inse att tiden inte riktigt spelade mig i händerna. Blev ingen utsiktsbild från Hammarbybacken denna morgon utan den här vid näst sista zonen...




Får ha ett annat upplägg nästa gång som kanske blir redan i morgon ;). Kanske börjar vid Skärmarbrink och sen Hammarbybacken för att sen knycka de tre zonerna i Sjöstaden. Känns dock lite knepigt att bara cykla förbi några frestande zoner men å andra sidan kan jag ju inte sticka hemifrån hur tidigt som helst...eller kanske jag kan det :-0?! Vi får se hur formen är i morgon. Tycker det är jäkligt kul med Turf :)! På hemvägen idag blev det några zoner och när jag skulle ta zonen på Årstafältet var det full Rugbyträning på gång så jag tvekade lite innan jag trampade ut på gräsplanen och knyckte åt mig zonen. 40 sekunder som det tog att ladda ner den kändes bra länge när jag hade åskådare som säkert undrade vad jag höll på med precis bredvid deras pågående träning :-0! Men är man Turfare så är man :).

På lördag är det dags för något annat än Turf vill jag lova. Packar in familjen i bilen och sticker ner till Kalmar för att kolla på IronMan. Vore riktigt mäktigt att kunna träna upp mig så pass att jag kan genomföra en IM-tävling. En sak kan jag lova och det är att det inte blir till nästa år :). Kul ska det bli att kolla in tävlingen i helgen i alla fall och vem vet jag kanske råkar springa på någon Turfzon när jag är där och då kan jag lova att jag inte tänker låta den vara ;).

Ha en skön måndagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar