Sidor

tisdag 21 augusti 2012

Kraftigt inspirerad av Ironman...

...tävlingarna i Kalmar i lördags bidrar till de nya målen jag nu sätter upp. Ja jag vill verkligen göra en Ironman som innebär 3.86km simning i öppet vatten följt av 180.2km cykling och avslutning med 42.195km löpning. Varför vill jag då det kan man undra?! Har inget bättre svar än att det ligger ett visst spänningsmoment och äventyr i en sådan bravad. Känner dock mina begränsningar lite grann i alla fall så jag sätter upp målet att genomföra en full Ironman 2014. Som delmål under tiden tänker jag genomföra en halv Ironman (HIM) under 2013 och det ser ut som det kommer att ske i Vansbro. Datumet är inte klart än när Vansbro Triathlon går av stapeln men så snart anmälningen öppnar så slår jag till :)! Det som väntar mig är alltså ett lopp som innebär 1.9km simning, 9 mil cykling och 21km löpning. Vilken grej, vad kul det ska bli och vilken morot att hålla träningen igång :). Självklart tänker jag även köra andra lopp under 2013. Anmäld till Vasaloppet och föranmäld till Vätternrundan genom jobbet och det skulle inte förvåna mig om jag även kör Vansbrosimningen och Lidingöloppet när jag ändå har ångan uppe ;). Nu är det bara att sätta fart med planeringen och hålla tummarna att jag får vara skadefri en bra tid framöver.

Nedan en bild från läktaren i Kalmar när tvåan i SM i Långdistanstriathlon Karl-Johan Danielsson går i mål. Jag behöver väl knappast beskriva känslan av att sitta där i publiken och se alla fantastiska järnmän och kvinnor som genomförde loppet :)!


Ha en skön kväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Du kommer att klara det galant! Det ska bli spännande att följa din väg mot målet. Snart ska jag klämma fram mitt mål för 2013.... Stay tuned :-)

    SvaraRadera
  2. Tack :). Blev nyfiken på ditt mål för 2013 när jag läste din blogg igår...I will stay tuned :)!

    SvaraRadera