Sidor

måndag 6 augusti 2012

För jäkla kul att cykla...

...med Örbycyklisternas damsektion. På lördagen klämde vi drygt 50k och igår 65k. Känns bra att inte hänga som en vante och fladdra längst bak i klungan utan nu trampa på och ha kraft för lite spurter då och då. Snittfarten har legat på ca 25k/h och tjejerna verkar pigga och hungriga så det kommer nog att ökas. Är fortfarande löjligt förtjust i nya racern, känns som jag flyter fram på vägen :). Här står den innan bike fit på CykelCity.




Cykel till och från jobbet idag. Kunde inte låta bli att Turfa lite på vägen dit idag och på lunchen hittade jag en en trevlig lagom lång promenadväg som innehöll inte mindre än tre zoner :). Hemvägen planerade jag så att det skulle bli så många zoner som möjligt utan att fara iväg alltför långt. Lagom som jag kom ut och hoppat upp på hojen så öppnade sig himlen och regnet vräkte ner. Av någon anledning störs jag inte så mycket av regn på cykeln längre men det kan ju bero på härdningen jag genomgick på både Siljan och Vättern i år :-0. Har blivit standard att ha plastpåsar med i ryggsäcken och bara att knyta in vattenkänsliga grejer och trampa på. Den här behöver dock inte knytas in :)!




Kunde bara inte hålla mig från att köpa en vattentålig mobil när jag ändå behövde en androidtelefon för att kunna Turfa ;). Riktigt smutt även när jag springer och cyklar så jag slipper slita på iPhonen.
Ha en skön måndagskväll!
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar