Sidor

onsdag 15 augusti 2012

t o r #turfgame...

...blev det idag. Till jobbet en timme tidigare än vanligt eftersom målet med att ta zonen på Hammarbybacken hägrade. Tog några fler zoner än tänkt innan den vid Skärmarbrink T-Bana som egentligen skulle vara den första på rundan men det är ju så svårt att bara cykla förbi någon utan att ta den ;)! Hur som helst tog jag mig upp för backen cyklandes hela vägen. Jag kan lova att jag hade puls och stela lår när jag nådde toppen :)! Men med den härliga morgon som var i morse var det underbart att njuta utsikten innan det var dags att rulla ned igen.


Mindre roligt idag som gjorde mig både ledsen, besviken och förbannad var att vi blev av med en av familjens racercyklar. Parkerad och ordentligt fastlåst utanför Malins jobb blev den i alla fall stulen. Så jäkla trist nu när vi äntligen kunnat börja cykla tillsammans. FAN, FAN och FAN!

Var tvungen att tröstturfa lite på hemvägen och klämde 11 zoner i ilskan. Istället för att cykla raka spåret till och från jobbet blir det drygt en mil extra med lite turfning om jag inte gör allt för stora utsvävningar. Känns som jag skulle kunna vara ute och jaga zoner betydligt längre men det får ju finnas gränser ;).

Bra trött i mössan är jag nu och kommer att somna omgående efter detta inlägg...

Ha en skön natt!

-Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar