Sidor

torsdag 23 augusti 2012

Vad gör man efter en dag med....

...arslet på en kontorsstol och humöret inte det bästa när kvällen kommer? Räddningen blev 6k löpning! Hade inte sprungit på en vecka så det var onekligen på tiden :-0! Väl hemma och nyduschad så är det färgfilm igen. Humöret vände och jag fick ett löppass på köpet. Stack bara ut utan mål om vare sig tid eller tempo. Tempot tog överhanden med knappt 5-tempo de två första kilometrarna. Klart utanför min komfortzon och de följande 4k blev i min behagliga zon kring 5.40. Humöret avspeglade nog tempot. Det behövdes bara 2k för att lyckoendorfinerna skulle börja pumpa runt i ådrorna och då blev tempot långsammare och jag njöt av varje meter :).

Jag har rysligt svårt att köra efter träningsschema utan kör på lite vartefter. Det kan väl vara skönt med lite avslappnad inställning men det är stor risk att dagarna bara försvinner och vips har det gått vääääldigt lång tid mellan två pass...Med mina nya mål med HIM nästa år och IM 2014 så kommer det inte att funka med sporadisk träning så nu när höstterminen satt sig med barnens aktiviteter blir det till att planera. Coach Roger har lovat hjälpa till med målsättningar och träningsplanering vilket jag är mycket tacksam för :).

Ha en skön torsdagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar