Sidor

lördag 8 september 2012

Skruvade av locken på...

...linsburkarna och kastade linserna och vätskan i handfatet. Det är något särskilt med lopp oavsett om det är kort eller långt, cykling eller löpning. Det skapar på mig ett pirr i magen och en del förvirring som t.ex. att på morgonen tro att jag ska ta ur linser istället för att sätta i dem ;). Normalt sett på kvällen så brukar jag skaka ur linsburkarna på den vätska som brukar vara kvar innan jag fyller på ny vätska och lägger i linserna. Men nu var det morgon och jag hade lite otur när jag tänkte ;).

Lyckades iaf på något sätt få på mig rätt utrustning för löpning som var aktiviteten som stod på schemat idag och trampade iväg mot Sickla med två löparkompisar. Väl framme vid Sickla köpkvarter så slår en en bekant doft till i mitt näsorgan men på helt fel plats...Doften av Linnex liniment inne i ett köpcentrum är i alla fall jag inte helt van vid :-0! Hur som helst var vi på plats i god tid innan start och hann uppvärmningsjogga lite innan starten gick. Bestämde mig precis innan start att försöka hålla ett 5-tempo så länge jag orkade och inte fick ont. Efter den första kilometern dök Åke upp och vi sprang några k tillsammans men jag avstod från att hänga på när Åke la in överväxeln ;). Jag kunde hålla mitt tempo förvånansvärt länge och jag hade några kilometrar under 5-tempo. De sista tre kilometrarna kände jag dock min begränsning och slog av lite med tanke på de två kommande loppen. Checkade in i mål på 52.38 vilket är 1,5 minut sämre än mitt personbästa på milen och jag är mer än nöjd med det med tanke fotoperation och mycket lite löpträning. Det märks att allmänfysiken blivit en aaaaning bättre än vad den var tidigare. Bara tanken på att springa en mil för 1,5 år sedan fanns inte! Åke har liksom jag nyligen hittat löpningen som något det är lite svårt att vara utan och här poserar vi mer än gärna efter dagens genomförda lopp :).


Åke slog mitt personbästa på milen med 4 sek och det stör mig inte någonting...grattis grabben :)! Jag kommer igen!

Nu har jag lyckats plocka ur linserna för idag och tror jag lyckades lägga höger där den ska vara och vänster där den ska vara...det lär märkas imorgon ;)

Ha en skön lördagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer: