Sidor

söndag 18 maj 2014

Har varit en ganska lugn vecka...

...på träningssidan efter måndagens löppass på 2 mil. Har varit på kontoret i Sjöstaden hela veckan så jag har passat på att transportträna lite. MTB på onsdagen kortaste vägen till jobbet. Torsdag löpning till jobbet med en liten omväg och sedan raka vägen hem och skrapade ihop 14km till träningsdagboken. Fredagen bjöd ju på kanonväder så det blev racer via Älta och en liten omväg även på hemvägen och bara sådär skrapade jag ihop 32km cykelträning till i låren. Lördagen bjöd på alternativträning i trädgården. Har fräst bort en stubbe som skräpat ner något kopiöst så jag ägnade tre timma åt att få bort spån och jord med spade och skottkärra vilket var ett hyggligt corepass. Vädret idag var verkligen inget att klaga på och efter en sen frukost stack jag och Malin iväg på en racerrunda. Blev Örby-Farsta-Länna-Lissma-Årsta Havsbad-Tungelsta-Västerhaninge-Jordbro-Huddinge-Örby.


Blev en riktigt fin runda med en del motvind på nervägen men helt ok. Avstickaren efter Fors golfbana över Tungelsta var nog höjdpunkten med alla gröna och gula åkrar vi passerade. Det var riktigt varmt och skönt och en hel del vätska gick åt. Här ett stopp efter backen upp mot paint-ballbanan på Årsta Havsbadsvägen.


Ja det var så pass soligt att säsongen första cykelbyxsolbränna satte sig men jag besparar er den bilden. Istället att foto på vad två hungriga cyklister smetade i sig till kvällsmat...


Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar