Sidor

tisdag 20 maj 2014

Surreal but nice...

...sammanfattar denna dag ganska bra :). Anlände till Finland för att vara med på en Workshop i ämnet Sales Planning och vid lunch visade det sig att det idag var "liikuntapäivä" på det finska kontoret dvs. idrottsdag. Kollegan Pekka och jag bestämde att vi skulle hinna vara med ett tag och stack ut på en lunchjogg längs Vantaa River. Sagt och gjort så hade vi rivit av 11km löpning.


Tillbaka efter rundan var det dags för en body scan där jag fick reda på status och fick godkänt på samtliga värden. Trodde jag skulle flyta bort under detta moment då kraftiga floder av eftersvettning sköljde över mig. Jag överdriver inte när jag säger att det droppade från mig ner på vågen. Har nog aldrig druckit en halvliter vatten så snabbt som idag. Tittar man nära på temperaturmätaren uppe i bilden så ser man att den faktiskt visar 29 grader och som sagt - det kändes...


Efter dagens möte var vi några som bestämde oss för att åka och äta tillsammans någonstans. Vår finske vän Ami tog oss med på guidning i bil genom olika bostadsområden mellan Vantaa och Helsingfors och vi fick en bra lektion i historia :). Färden slutade i ett område nära havet där vi åt på en Nepalesisk restaurang. Blev Butter Chicken för min del och jag är nu lika törstig som efter lunchlöpningen...


Efter restaurangbesöket möttes vi av en helt fantastisk vy ut mot havet. Gör sig inte riktigt lika bra på bild men regnbågen var hur vacker som helst.


Blir att svepa lite mer vatten nu innan det slocknar för ögonen efter en riktigt trevlig dag här i Vantaa med kollegor från Finland, Sverige, Ryssland och Estland. I morgon är jag på't igen, iaf med en Workshop...får se hur det blir med löpningen men först ska jag uppvakta en 10-åring via FaceTime :)!

Ha en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar