Sidor

söndag 4 maj 2014

Kan det vara så att...

...jag är igång med cyklingen inför säsongen 2014? Säsongen kanske faktiskt är igång? Det kändes iaf inte riktigt så på rundan idag...Hur som helst blev det en runda på 45km i förrgår med grannen Pelle som haft uppehåll från racer rätt många år men är urstark av all MTB han kör. Jag hade inte en sportmössa i uppförsbackarna där han med lätthet trampade om mig. Det var en fröjd att se och vi fick en trevlig tur.

Idag vid frukost hade jag ännu inte bestämt mg för vad jag skulle träna men fick ett infall (efter Malins påhejande) att hänga med Linda som skulle köra ner till Årsta Havsbad och tillbaka. Det blev hur kul som helst och vi snittade nästan 30km/tim de första 35km. På platten, nästan framme vid havsbadet, flöt det fantastiskt och vi trampade på i nästan 50km/tim och bara jublade :)! Att vi hade medvind på ditvägen blev vi varse när vi vände hemåt igen...inte nog med motvinden så cyklade vi in lite snöväder efter att ha passerat Jordbro och då var jag som var glad att i sista minuten valde långa ben :-0! Skulle kanske ha tagit skidvantarna också men man kan ju inte få allt ;). Så här ser rundan ut som vi körde:


Blev en kanonrunda och stort tack till Linda för bra draghjälp och jättetrevligt sällskap :)!

Blev ruggigt cykelinspirerad av rundan så det blev lite särskild tillsyn av cykeln när jag kom hem.


Väntade dock med tillsynen efter ett låååångt varmt bad som cykelturen krävde. Att en grym lunch var framdukad när jag kom hem gjorde ju inte dagen sämre - tack för den Malin!

Ha en skön söndagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar