Sidor

fredag 10 maj 2013

Flyttat gränsen lite igen...

...känns det som efter torsdagens och fredagens pass. Veckan började lite sisådär med två dagar med näsblod from hell. Efter att ha varit lite självkritisk och lagt ihop ett och annat kom jag fram till att jag slarvat ordentligt med den viktiga sömnen i några veckor och då kom den blödande kranen som ett brev på posten. Blev till att tänka om och varva ner lite. Alltså blev mån-ons träningsfria och sömnen prioriterades. På torsdagen var det i alla fall dags för ett löppass och jag bestämde mig för att ta en halvmaradistans alltså drygt 2,1 mil. Resultatet blev att det gick hur fint som helst. Tog det i ett lugnt tempo och noterade att jag passerade 2 mil på 1h59min. Sista biten hem drog jag ner lite på tempot och rumlade in på tomten i ett ganska bra skick :). Rundan blev jättefin i det vackra vädret med sträckan Örby-Globen-Hammarby Sjöstad-Tantolunden-Liljeholmen-Årsta-Svedmyra-Stureby-Örby.


Riktigt bra känns det att idag, dagen efter Halvmaran kliva upp med tuppen och trampa iväg på ett cykelpass på 6,5 mil. Har verkligen tagit ett kliv till på träningstrappan när detta nu är möjligt utan att det känns konstigt eller gör påtagligt ont någon stans :). Visst lite träningsvärk känns väl av men det hör väl liksom till ;). Cykelrundan idag blev Örby-Huddinge-Lida-Västerhaninge-Jordbro-Lisma-Länna-Skogås-Hökarängen-Örby. Kommer strax och somna som en stock vill jag lova. Tack Linda, Malin och Katarina för en mycket trevlig cykeltur :)!


Ha en skön natt mot lördagen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar