Sidor

söndag 19 maj 2013

Helgen går mot sitt slut...

...och den har minst sagt varit fylld med aktiviteter :). Yngsta dottern fyller nio på tisdag och hon har firats med släkt och vänner hela helgen. I morse var det inplanerat en MTB-runda med barnens äldsta kusin Gustaf och han och jag fick en fin runda med blandat underlag av både lite bredare spår och lite trixigare skogsstigar.


Har inte cyklat på MTB:n sedan i vintras och kom igår på att jag behövde serva den lite. Ny storklinga fram och nya bromsbelägg både fram och bak lyckades jag hinna få dit mellan firande och grillningen. Åkte dit jag köpte cykeln för att få hjälp men servicen var minst sagt undermålig där. Gjorde en chansning och åkte ut till Länna Sport och där var man på tå vill jag lova. De fixade fram en klinga som de plockade från en annan cykel och bromsbelägg var inga bekymmer att identifiera utifrån det halvdåliga fotot jag hade i telefonen på bromsarna :). Tackar Länna Sport för superservice :)!

Har faktiskt även hunnit montera tempobåge på racern i helgen som jag var tvungen att testa lite på kvällskvisten. Även om det inte blev något riktigt tempo på rundan så var det skönt att sticka ut en sväng i den sköna luften. När jag stod klar att sticka iväg fick jag ett infall att ringa Löpar-Åke och fråga om han skulle med en sväng. Javisst sa han det låter trevligt (trots att han redan sprungit 25 km idag...). En timme fick vi ihop och det var riktigt nice :).

Tidsmässigt så är jag riktigt nöjd med den gångna veckan - 6h58min blev det. Med bara 48 dagar kvar till Vansbro Triathlon så är det där jag behöver ligga nu för att få kroppen i trim tills det är dags att ställa upp sig på startlinjen. Behöver jag säga att det ska bli spännande ;)?

Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar