Sidor

måndag 5 augusti 2013

Duschat tre gånger...

...idag och tvättmaskinen får bekänna färg nu när träningsintensiteten ökas en del. Idag blev det transportlöpning till jobbet, ett hastigt besök på gymet och kvällslöpning med Malin. Passet i morse skulle egentligen varit en timme men morgonmagen började knorra så jag vek av lite tidigare och nöjde mig med 45 min. Rundan med Malin blev också den på 45 min så 90 min totalt löpning idag vilket jag är mycket nöjd med :). Är även imponerad av Malin som klämde ett löppass idag efter att ha cyklat 11 mil igår!

I morgon blir det MTB med tidig start till jobbet för en liten extra sväng. Ser även ut att kunna bli lite backträning på vägen hem tillsammans med coach Roger :). Bra start på den här träningsveckan alltså. Förra veckan blev inte så dålig faktiskt. Om jag tar bort en timmes cykling som nog inte var något vidare träningspass så kom jag ändå upp i elva timmars träning och det är där jag bör ligga framöver får att nå mina mål nästa år. Blir tufft men jag ska helt klart göra ett försök att hålla i. Nu är det 12 dagar till Ironman Kalmar och det känns helt ok att inte starta i år. Kroppen är helt enkelt inte riktigt där än :). Lite avis är jag dock på mina nyvunna vänner Marre och Fredrik som ska vara med och köra sin första IM. Kommer att följa dem med spänning under dagen och hålla alla tummar för att de ska få en bra dag :)!

Ha en skön måndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Och fatta vad nervös jag är nu och hur nervös jag kommer att hinna bli innan THE lördag. Hualigen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste kännas helt crazy. Det kittlar i magen på mig bara jag tänker på det ni ska göra och då ska jag inte ens vara med :-0!

      Radera