Sidor

söndag 11 augusti 2013

En helg med både...

...födelsedagsfirande och träningsläger har det varit :). Innan vi åkte iväg till E-tuna för att fira barnens kusin packade jag upp MTB:n på tackräcket. Hade utlovats en tur på söndagen av födelsedagsbarnet som jag såg fram mot. Tog även med löpargrejerna för man vet ju aldrig om tillfälle ges...och det gjorde det :)! Malin och jag fick ett ryck tidigt på lördagskvällen och kutade till Årbyskogen för att få en terrängtur i den grymt vackra sommarkvällen. Det blev även en grymt fin runda som slutade på ca 11km.

 

Varmt, soligt och ett enormt fint spår i skogen och över ängar. Det lugna tempot fick mig att verkligen njuta och ta in omgivningen. Vid några tillfällen la jag in några ruscher och några backar fick sig en omgång för att rusa pulsen lite :). Kroppen kändes som en nyservad maskin som spann som en katt. Efter rundan var det hur skönt som helst med ett dopp i poolen som höll 25 grader. Somnade sedan lätt på kvällen och sov som en stock hela natten.

Idag blev det också ett riktigt härligt träningspass. Jag, Gurra och Pipen iväg till Vilsta på våra MTB där jag blev visad var de tränar med cykelklubben. Riktigt trevliga och lagom avancerad spår för mig som inte är så van att harva på två hjul i skogen :). Blev även lite teknikträning i en backe med en rolig slinga på. Lite annorlunda för mig att själva grejen var att cykla ner för backen. Jag brukar ju i och för sig använda mig av skidbacke för träning men då är det ju uppför som gäller så att mjölksyran sprutar och pulsen skenar ;). Hur som helst hade vi en riktigt trevlig tur som även idag avslutades med ett svalkande pooldopp :).


Helnöjd med helgen och kan summera även den gångna träningsveckan med drygt 11 timmars träning :).

Ha en skön söndagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar