Sidor

onsdag 7 augusti 2013

Fick idag revansch på...

...den mindre behagliga simningen på Vansbro Triathlon. Även om det inte gick särskilt fort på simningen idag på Sickla Triathlon (800m på 18 min) så kändes det ändå bra. Rätt avslappnad simning med trygghetskänsla utan problem med andningen. Tyvärr är det väl så att den våtdräkt jag har är alldeles för stel att crawla i. Det känns som kraftiga gummiband över axlar och armar som gör det mycket jobbigare än vad det behöver vara. Ska ta mig en allvarlig funderare om det inte ska investeras i något mer lämpligt alternativ.

Cyklingen gick grymt bra och jag snittade 29,7km/tim på den 17km långa banan som var bra mycket mer kuperad än den i Vansbro (dock betydligt kortare...). T1 gick i mina ögon blixtsnabbt då det bara tog dryga minuten från det jag klev upp ur vattnet till jag satt på cykeln. T2 gick än snabbare - på minuten blankt och sen var det bara att försöka få styrsel på benen och dra iväg på den 3,2km långa/korta banan runt Sicklasjön. Sprang inte för livet men snittade med ett 5,08-tempo vilket känns helt ok :). Gårdagens backträning i Hammarbybacken gjorde sig påmind både på cyklingen och löpningen.

Så nu har jag klarat av mitt andra Triathlon på 45 år och fler ska det bli för det här är riktigt roligt :)!

Ha en skön onsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar