Sidor

torsdag 22 augusti 2013

Hur kan jag ha glömt att...

...skriva om min anmälan till min absolut största träningsutmaning hittills :-0?! Hur som helst nu är det gjort - anmäld till Ironman Kalmar nästa år 16:e augusti.


Extra roligt att även Marathon-Åke hänger med på upptåget :)! Nu har vi något att tjata om i tid och otid så att vår omgivning funderar på hur det står till egentligen ;). Det var med spänning och darrande händer jag satt vid datorn i måndags när slotarna släpptes på nätet. Jag var helt slut efter att jag anmält mig och bekräftelsen ramlade in i mailboxen. Det blev ganska påtagligt att nu är det allvar nu ska gränser flyttas rejält igen :)!

Efter middagen i kväll stack jag och Malin ut på en löprunda i en grymt fin sensommarkväll. Det var inte bara fint väder utan det sattes personbästa på milen med tiden 59:09 ikväll för Malin. Ja i modern tid ska väl tilläggas eftersom hon haft en liten annan idrottslig bakgrund än jag så har hon ju sprungit milen under timmen tidigare men nu är "come backen" ett faktum :). Så kul att se att träningen ger resultat.


Blir inte så mycket skrivande om kost längre men för den som undrar så äts det som aldrig förr. Jag fullkomligen lassar in mat! Det är fortfarande inte en massa mjölmat utan jag frossar i de andra delarna av kostcirkeln som jag mår riktigt bra av. Kött, ost, ägg, smör och massor av grönsaker i alla de former. Så här såg lunchtallriken ut idag.


En ansenlig mängd mat som jag för något år sedan haft svårt att få i mig. Det märks att träningsdosen ökat ett snäpp:)!

Nu är det dags att packa träningsgrejerna för jag har date med några kollegor i Hammarbybacken i morgonbitti :). Sista passet innan söndagen då det är dags för Vattenfall Sthlm Triathlon på olympisk distans.

Ha en skön torsdagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Men just ja, du har ju tävling i helgen! Stort lycka till och med tanke på hur mycket du har förbättrats på träningstävlingarna så kommer det att gå superbra!

    SvaraRadera
  2. En riktigt ordentligt mål du har slagit till med där! Kommer gå galant!

    SvaraRadera