Sidor

fredag 9 augusti 2013

Tryck-drag-tryck-...

...drag fick bli mitt mantra när jag tog mig an Hammarbybacken för andra gången idag. Har fram till idag på varit en sucker i mina egna tankar eftersom jag bara klarat av att cykla uppför baksidan av Hammarbybacken. Tog i morse en sväng över backen fast beslutsam att (som coach Roger "och alla andra") klara av framsidan på backen längst till vänster där starten till Hammarbyhill XC går. Trampade relativt obehindrad uppför baksidan och sedan ner på framsidan för ett försök...men med svansen mellan benen fick jag svettig (i alla fall) cykla vidare till jobbet utan att lyckas med uppgiften. På fikat tog jag ett snack med Roger som undrade varför jag inte kopplade in pannbenet och så undrade han över min teknik. Vet att Roger tidigare vurmat för "tryck-drag-tryck-drag" och jag måste väl erkänna att jag mest trycker. "Varför gör du det när du begåvats med muskler både på framsidan och baksidan av låren" undrade coachen. "Ja inte vet jag" var väl typ mitt svar...När det var dags för hemfärd kunde jag bara inte låta bli att ta vägen över backjä..ln för att göra ett nytt försök och denna gång med pannbenet inkopplat på maximal tjocklek och ett mantra som ni bara kan gissa vad det var! Cyklade upp till platån som är ca halvvägs och lät pulsen gå ner till 140 och sedan kopplade jag in mantrat och bortträngde allt annat än att ta mig upp. Tryck-drag-tryck-drag...osv...Med en känsla av järnband runt låren och lungorna hängandes utanför bröstkorgen kan jag lova att det fanns duktigt med lyckorus när jag helt jäk.a plötsligt var där uppe och hade klarat av det :-)!! Summerar det hela med "mantra+pannben=lycka" och ett stort tack till coachen :)!

Ha en skön helg!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar