Sidor

onsdag 14 augusti 2013

Ny utrustning skapade...

...magi för mig ikväll på Sickla Triathlon :). Beställde en ny våtdräkt i slutet av förra veckan på Wiggle i England och har med spänning följt resan med DHL och gissa om jag blev glad när den landade hemma idag strax före 14:00. Ännu gladare blev jag nog när Malin levererade den till mitt jobb två timmar innan starten på Sickla Triathlon :).


Något nyfiken gled jag i den och provsimmade lite innan starten. Det var skillnad som natt o dag jämfört med den gamla dräkten som jag köpte i samband med Vansbro Halvsim 2011. Det blev ett helt annat flytläge och rörlighet vilket gjorde att jag kände mig mycket mer bekväm i vattnet. Tiden på 800m förbättrades också med nästan 3 minuter från förra veckan :). T1 gick betydligt långsammare idag. Regnet som hängde i luften gjorde att jag inte dukade upp ombytet på marken utan hade kvar grejerna i väskan vilket gjorde det lite stökigare. Ut på cyklingen kände jag av gårdagens löpträning i låren och var lite halvseg första kilometrarna men slutade ändå ganska lika i tid som förra veckan. T2 gick lika fint idag och på en minut var jag skiftad från cykel till löpning och löpning flöt som bara den med ett tempo på 4:57 i snitt :). Slank in i mål mer än 2 minuter bättre än förra veckan vilket jag är mycket nöjd med. Min växlingsplats såg rent bedrövlig ut efter loppet men kul var det :).


Gladast är jag nog faktiskt över att glädjen i simningen infann sig idag :). Nu ska det simmas vill jag lova!

Ha en skön onsdagskväll!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar