Sidor

tisdag 27 augusti 2013

Vilket propagandaväder...

...för att springa till och från jobbet idag :). Njöt både på vägen till och från jobbet. Solen lyste och det var en härlig luft att ta sig fram i. Pressade på lite där det var uppförsbacke och i "Arlabacken" roade jag mig med att springa i kapp med cyklisterna :). När jag kom fram till rondellen vid avfarten till Slakthusområdet kollade jag på klockan och konstaterade att jag sprungit drygt 3,8km. Inte långt alls om jag förknippar det med löpning men det är samma distans som jag ska simma i Kalmarsund i augusti nästa år :-0! Helt plötsligt fick 3860 meter en annan innebörd och lite mer respekt...:). Känns inget negativt i kroppen efter söndagens Triathlontävling, den enda känslan är mer styrka. Augusti har hittills bjudit på hyfsat många träningstimmar och variationen känns helt ok. Tog racern till Enskede IP och hämtade dottern med kamrat ikväll och det kändes så lätt och skönt den lilla biten fram och tillbaka. Jag kan bara inte fatta hur jag tidigare satte mig i bilen så fort jag skulle någonstans...


Fortsätter att utnyttja tiden till och från jobbet med transport med träningsinriktning. I morgon blir det MTB via Hammarbybacken - bara för att jag kan ;)!

Ha en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar