Sidor

söndag 1 september 2013

Bomullspojken var en av...

...sommarens höjdpunkter av flera anledningar. 1.) träffade förbaskat trevliga människor 2.) det var en Triathlontävling 3.) jag var snabbast på simmomentet :).

Magnus L plockade upp mig med sin (fruns) bil 09:00. Allting packat och klart förutom regnjacka för det skulle ju inte behövas idag för solen sken på oss hemma i Örby. Ute på Ekerö var det en helt annan väderlek som rådde men nu lämnar vi vädersnacket och konstaterar att det inte bara var simningen som var fuktig idag... ;).

Det var uppsamling hemma hos Fredrik som bodde ett stenkast från starten/växlingsområdet. Tiden för start hölls och prick 11:00 gick startskottet och det här tappra gänget på 7 pers vräkte sig i Mälaren.


Foto knyckt från Bomullspojkens FB-sida.

14 minuter och 34 sekunder senare rumlade jag upp ur vattnet som förste man på simmomentet. Kan inte för mitt liv komma ihåg när jag senast var snabbast i någon form av idrottsaktivitet...har nog aldrig inträffat. Hur som helst var jag glad som en speleman och fick till en skapligt snabb T1 och började trampa uppför backen som Gud måste ha glömt. Såg att pulsen började skena lite och mjölksyran knackade på i låren så jag slog av lite på tempot för att inte krascha. Sedan bar det av på Ekerövägen mot Skytteholm där det var vändning och jag lyckades hålla ledningen nästan ända fram dit men sen fick jag bekräftar att det inte var simning som var de andra deltagarnas starka sida utan det var de följande momenten. Skapligt nöjd ändå med min cykelinsats kom jag in för T2 med 2 deltagare bakom mig. Kom iväg skapligt snabbt på löpningen och ett drygt 5-tempo på den 6km långa löpsträckan. Noterade i ögonvrån att jag efter halva löpningen var flåsad i nacken av en betydligt starkare löpare än vad jag är :). Blev omsprungen och kämpade på de sista kilometrarna innan jag mycket nöjd med dagens insats passerade mållinjen och blev en Bomullspojke :).


Foto knyckt från Bomullspojkens FB-sida.

Efter loppet bjöds på kul eftersnack och en grymt välsmakande lunch med efterrätt och kaffe.





Tack alla inblandade i Bomullspojken för att jag fick vara med och uppleva en mycket fin bana med ett supertrevligt gäng!

800m sim, 21km cykel och 6km löpning på härliga Ekerö :).

Ha en skön lördagsnatt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar