Sidor

lördag 14 september 2013

Härlig känsla att vakna...

...upp i morse för att glatt upptäcka att den trista känslan av matthet i kroppen smugit sig iväg och att ögonen såg lite gladare ut :). Det blev en stadig frukost och sedan till att hoppa i lycran för att ge sig ut i spåret. Har under den gångna veckan tillsammans med min otroligt förstående och peppande hustru snickrat ihop ett schema för en basvecka med träningsaktiviteter. Blev en bra blandning de olika dagarna och det ska nu bli spännande att sjösätta schemat och se hur det fungerar i praktiken. Idag var det 90 min löpning distans i jämnt tempo. Valde att springa med utgångspunkt från Björkhagen (nära där tjejerna gympar) och sedan ner runt Sicklasjön och tillbaka till spåren i Björkhagen.


Kunde inte låta bli att stanna till och ta en bild från startplatsen för Sickla Triathlon som gått på onsdagarna.


En grymt fin löpardag blev det och jag tuggade i mig 15km hyggligt kuperad terräng på 90 min. Kändes oförskämt bra efter en veckas träningsvila :). Suger en del i vaderna nu några timmar efteråt men det vore snarare konstigt om det inte gjorde det. Inga känningar vare sig i knän eller benhinnor så jag måste nog säga att jag är mer än nöjd :). I morgon bitti är det brickpass på schemat. Två timmar cykel följt av 30 min löpning. Väntar med spänning på vilket väder det kommer att utföras i.

Ha en skön lördag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar