Sidor

torsdag 26 september 2013

Anmälde mig till Ironman...

...i Kalmar 2014 för 37 dagar sedan och det har inte gått en enda dag sedan dess utan att jag tänker på det. Det är positiva tankar som rör sig inne i skallen. När jag får frågan om jag "inte är riktigt klok" eller "men hur jobbigt ska inte det bli" så tänker jag inte i de banorna utan det är mer en känsla av upprymdhet och spänning jag känner. Jag blir inte uppstressad utan snarare lugn av att tänka på den stora dagen 16 aug 2014 då jag ska göra något fysiskt och mentalt ansträngande jag förmodligen aldrig varit i närheten av. Visst kommer resan mot målet att bli tuff fysiskt men den mentala biten på tävlingsdagen ska bli mycket intressant att se hur jag hanterar. Nu är det 300+ dagar kvar och tankarna fortsätter :). Stressade nog trots allt faktiskt upp mig lite häromdagen eftersom jag har avbrott i träningen just nu pga lite "sviktande hälsa". Med lite hjälp hemifrån vändes de tankarna med orden "men du har ju bara inte tränat på en vecka - lugna ner dig!". Ja så är det, inget att hetsa upp sig över utan bara låta kroppen få vila och läka sig :).

Nu drömmer jag vidare om den stora dagen - ha en skön torsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen en härlig dag! Men om jag ska vara ärlig hade jag nästan ångest varje gång tanken om Ironman kom upp, i alla fall fram till Vansbro Tri för där släppte det på något sätt. Men tänk bara positiva tankar och hetsa inte upp dig över träning som är missad. Det är lång tid kvar och du kommer att missa många träningspass, fokusera på att få till de träningspass du gör så de blir så bra som möjligt. Jihaaa, vad roligt du kommer att ha den 16:e augusti!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marre det ska jag tänka på :)! Trevlig helg!

      Radera