Sidor

tisdag 3 september 2013

Hade tänkt kuta på...

...tartanbanan ikväll när Ebba tränade friidrott men fick en annan idé. Jag satsade helt enkelt på att ta ett 60-min vilopass. Så här långt in på passet (45min) känns det riktigt bra :).


Barnen kastar just nu "visselspjut"


och jag fortsätter pressa ner pulsen som nyss passerade 60 slag i minuten ;).


En grymt fin sensommarkväll som förtjänade att bara tas in och njutas :).

Njöt även i morse. Den härliga morgonen inbjöd till att ta racern till jobbet. Tog en liten omväg till jobbet för att få till några korta intervaller. Jag behöver verkligen lägga mer tid i cykelsadeln för att utvecklas där. Hade ett snack med coach R igår om varför jag är så klen på cykelmomentet. R tror att en stor del sitter i skallen och frågan är om han faktiskt inte har rätt till viss del. Jag måste tänka till på vad som egentligen händer där i sadeln. Jag upplevde så sent som i morse att bara en sådan sak som andningen på cykel för mig inte är lika enkel och självklar som vid löpning där jag tycker rytmen blir lite mer naturlig. Tror även att jag "lägger av" på cyklingen på ett annat sätt än vid löpning. En naturlig förklaring för min del tror jag ligger i momentets natur och jag måste överlista det tekniskt på något sätt. Vid löpning så tar det helt enkelt stopp om man slutar springa men om man slutar trampa på cykeln så stannar man inte lika abrupt men man tappar grymt med fart. Kan låta självklart men helt klart något för mig att fundera lite kring. Jag är nog lite bekväm av mig i sadeln och tappar nog en hel del tempo på det men ska föröka knäcka en del nötter som tar mig ur bekvämlighetsträsket ;). Lär återkomma i denna fråga framöver :).

Nu är vilopasset över och dags att fortsätta slappa på hemmaplan.

Ha en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from q iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar