Sidor

söndag 29 september 2013

Lite konstigt blev det...

...igår när det var dags för första momentet, 15 km Lidingöloppet, i Halvklassikern som jag och Malin ska köra tillsammans det kommande året. Malins hosta som hon dragits med nu i veckor gav helt enkelt inte med sig så jag begav mig helt sonika själv ut till Lidingö. Ja nu var jag ju inte helt ensam utan hade turen att få göra sällskap med Katarina och hennes trevliga kompisar (och många tusen andra löparsugna människor). Vi hade bestämt träff vid Slussen för att åka till Ropsten med T-banan och sedan vidare med buss till Lidingövallen. Helt sanslöst med folk och väldigt få bussar vilket gjorde att det blev lite halvbråttom till starten. Tjejerna som startade 10 min före mig hann bara in i startfållan så gick startskottet :-0! Själv hann jag ju till och med värma upp och känna in allvarets stund innan det var dags för start. Hade ju även hunnit fundera lite på hur jag skulle lägga upp loppet nu när jag skulle springa solo utan Malin och jag hann även revidera det nya målet några ggr under loppet. Planen från början var ju att vara hare åt Malin och ta oss in på 6-tempo. I min enfald tänkte jag när startskottet gick att jag nu inte bara skulle persa på rundan jämfört med när jag sprang Lidingö 15km 2011 utan göra det i 5-tempo. Det funkade bra första, tredje och fjärde kilometern men jag fick slita hårt många gånger vid sidan av spåret så jag gav upp tanken på 5-tempo och tänkte istället att jag skulle njuta av stunden i det härliga höstvädret och se till att komma in under 86 min. Det var helt enkelt för trångt i spåret och jag hittade en trevlig rytm i mitt trivseltempo runt 5:40/km. Fick dock till några kilometer till förutom de i början där jag kunde gasa på lite och gick i mål på 82 min vilket blev en förbättring mot 2011 med 4 minuter. Tyckte riktigt synd om Malin som inte kunde vara med i det härliga höstvädret som bjöds men det är bara att ladda om och Lidingöloppets 15km får bli den sista delen i vår gemensamma Halvklassiker istället för den första :). Nu får det bli HalvVasan att tillsammans se fram mot istället. Hoppas på en härlig vinter med många träningstillfällen i Ågesta :).

Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar