Sidor

måndag 26 augusti 2013

Första olympiska...

...distansen i Triathlon avklarad för min del i söndags då det var Vattenfall Stockholm Triathlon. Vilket väder, vilket publikstöd, ja dagen hade nog allt jag kunde önska :).

Jag och Åke klev upp på cyklarna och trampade in mot Norr Mälarstrand kl 07:00. Kändes lite märkligt med bara 6 grader i luften på väg mot bl.a. en simtur på 1500m i Riddarfjärden...Vi var på plats i växlingsområdet som var utspritt över en hyggligt stor del av Norr Mälarstrand. Hann ta våra platser och se starten på simmet för de som startade 08:00. Var riktigt skönt att vara i god tid och hinna bekanta sig dels med växlingsområdet och dels med simstartsområdet. Med den mindre behagliga simstarten på Vansbro Triathlon så ville jag verkligen ha tiden på min sida för att hinna gå i vattnet och värma upp innan starten. 7 min innan startskottet plaskade jag i och det var hur behagligt som helst och när starten gick var jag hur lugn och bekväm som helst :).


Stressade mig verkligen inte igenom simningen utan kostade faktiskt på mig att njuta av ögonblicket där solen flödade och det fanns utrymme för riktig härlig simning. Ögonblicket varade i 31 min innan det var dags för T1. Kom upp ur vattnet lagom gungig efter att ändra mig från horisontellt läge till vertikalt läge och blev jätteglad när familjen och mamma och pappa stod och hejade fram mig medan jag krängde av mig våtdräkten i farten på väg mot cykeln.


Kramade om både Ebba och Alice strax innan bilden togs :).

Smidigt byte till cykel och det var dags att börja trampa de 4 mil som skulle avverkas. Höll väl igen lite väl mycket kanske och snittade bara med 27,6km/tim. Har väldigt svårt att känna hur mycket jag kan trycka på för att ha kraft kvar till löpningen men det kommer förhoppningsvis ju mer rutin jag får. T2 gick även den smidigt och över förväntan. Var snabbt ute på löpsträckan och kände mig oförskämt pigg i benen. Rasslade iväg första kilometern under 5-tempo. Hörde Malin ropa att om jag tog löpningen på 50 minuter så skulle jag klara mig in under 3 timmar. Hade jag knappt våga drömma om men benen höll kanonfint så det var bara att fortsätta det påbörjade tempot och var mer både förvånad och nöjd när jag avverkade löpningen på tiden 49:49 :). Hela loppet tog 2:55:49 och det verkar som jag hade ganska dålig självkännedom när jag innan loppet tippade att det skulle bli närmare 3:15. Men som sagt löpningen gick över förväntan och likaså T1 och T2. Loppet gav helt klart mersmak och så här belåten såg jag ut strax efter målgången.


Stort tack till alla som hejat på via FB och bloggen och än gång stort tack till familj inklusive mor och far som på plats hejade och därigenom gav extra skjuts framåt :)!

Ha en skön måndagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer: