Sidor

onsdag 19 mars 2014

Det blev S S S..,

....på väg hem idag dvs. Snöig, Svettig och Snorig :)! Vilken härlig känsla det är att springa i snö. Fattar inte varför jag gillar det så mycket men det blir liksom lite dovt och mulligt att springa i det vita fluffiga underlaget. Blev på så bra humör av turen hem att jag dristade mig till en selfie ;).


Bortsett från favoritplagget västen från 2xU har jag även en grej på mig som kan bli lite av en favorit trots att den är köpt på LIDL och kostade 99 spänn. Jo det är löparryggsäcken som jag skaffade i helgen. Den är superlätt och sitter kanonbra. Stor skillnad mot den lilla Everestsäcken jag haft skumpande på ryggen fram till nu. Har inte varit direkt missnöjd med den men känt att en uppgradering skulle vara kul :). Ska bli spännande att se hur länge den håller.

Idag var det tempo på schemat och tanken var att ligga på ett 5-tempo. Gick riktigt fint och jag landade på väg till jobbet på snitt 5:08. Arlabacken efter Årstafältet och stigningen upp mot Gullmarsplan var lite sega och drog ner tempot lite.


Så himla skönt när man är laddad och kliver ur komfortzonen och tar i det där lilla extra utan att för den skull bli helt död efteråt :) På hemvägen blev det 5:10-tempo och som sagt njöt jag varje steg i nysnön som fluffade under mina Mizuno :).

Ha en skön onsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar