Sidor

tisdag 4 mars 2014

Tror att mitt upplägg med...

...fyra riktigt lugna träningsveckor med enbart transportcykling och 3-4 löppass per vecka i A1-ansträngning de veckorna var en bra återuppbyggnadsperiod. Förra veckan var helt fri från löpning och det enda långpasset var tisdagens deltagande i HalvVasan vilket var riktigt trevligt :). Sedan var det ju en hel del utförsåkning med som gav rätt hygglig benträning som det känts på träningsvärken i alla fall ;). Varför tror jag att perioden varit bra då? Jo jag har förvånat mig själv minst tre gånger det senaste dygnet:

1. jag var och pysslade lite med racern i garaget i går kväll och helt plötsligt hade jag rivit av ett kortare pass på 30 min med en hastighet på nästan 32km/tim.

2. sprang till jobbet i 5:26-tempo och tyckte det var riktigt behagligt.

3. sprang hem från jobbet i 5:09-tempo. Inte fullt så behagligt som morgonens pass men klart görbart.

Hyggligt trött nu så det är dags att tänka på refrängen och hoppas det kommer fler positiva överraskningar inom kort :).

Ha en skön tisdagskväll!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar