Sidor

tisdag 25 mars 2014

Efter att Endomondo...

...den senaste veckan blivit tommare och tommare på träningspass och jag blivit stelare och stelare i nacken och värktabletterna blivit fler och starkare så insåg jag i går morse att något radikalt var tvunget att göras! Jag testade något nytt och ringde Södermalms Kiropraktor och Rehabklinik med förhoppning om en akuttid redan samma dag. Hade nästan sådan tur och fick en tid idag. Är nu många år sedan jag var hos en kiropraktor och hade nästan glömt bort vad ett sådant besök innebär. Efter intervju och lite uppmjukning var det dags att ge nacken en sjudundrandes omgång och det knäppte och knakade duktigt när Yvonne vred om skallen så jag trodde ögonen satt i nacken ett tag. Med något mindre värk men betydligt rörligare klev jag rätt nöjd ut i solskenet och tog mig till jobbet. Redan några timmar efter behandlingen var jag faktiskt riktigt sugen på ett träningspass igen vilket jag inte varit på ett tag och det känns riktigt lovande. Blir faktiskt en liiiiten löptur i MYCKET lugnt tempo i morgon. På torsdag är det sedan dags igen att träffa Yvonne och jag undrar vad hon då kommer att hitta på :-0! Hoppas verkligen att det då blir ytterligare uppmjukning av den grymma stelheten så att det börjar rassla in lite träning i Endomondo igen :). Snart bara två månader kvar till Sthlm Maraton och jag behöver bra många fler mil i benen innan dess.

Ha en skön tisdagskväll!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar