Sidor

onsdag 12 mars 2014

Det blir inte alltid som...

...jag tänkt (igen...).



Den här nyckelknippan ställde till det fullständigt för mig i morse. Hade gått upp tidigt för att få en lite längre cykeltur med racern till jobbet. Klädde på mig allt inklusive cykelskor med damasker och skulle precis gå ner i garaget och plocka fram cykeln. Stoppar ner handen i facket ryggsäcken där jag har nycklarna och märker att de inte är där. Jaja de ligger väl någon annan stans tänker jag och tittar i de andra facken i ryggan men utan resultat. Börjar febrilt leta i andra kläder och tankarna går kring var och när jag hade knippan sist. Tiden går och jag känner svettpärlor rinna utmed ryggraden under tröjan och vindjackan utan att jag ansträngt mig särskilt mycket. Får panik och drar av mig alla kläder och fortsätter mitt planlösa letande samtidigt som jag inser att cykelturen inte kommer att hinnas med. Ååå jag som verkligen sett fram mot den, och kanonväder är det dessutom! Nu är klockan så mycket att jag måste börja bege mig till jobbet hur som helst. På med löpargrejerna istället och så springer jag samma väg till jobbet som jag tog hem igår och tänker att om jag tappat nycklarna på vägen kanske jag har tur och hittar dem - men inte då. Framme på jobbet så känner jag efter i en jacka som jag har hänger där och blir skapligt överraskad av att hitta dem! Ingen aning hur de hamnat där men har väl lagt de där i något förvirrat tillstånd. Ordningen i alla fall återställd på nyckelfronten och nu gör jag ett nytt försök med racern i morgon :).

Ha en skön onsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar