Sidor

tisdag 11 mars 2014

Träningsvärken kom som...

...ett brev på posten efter lördagens långpass på 21km. Inga känningar av vare sig löparknä, benhinnor eller någon annan åkomma utan bara ren jädra träningsvärk i låren. Ganska festligt faktiskt att gå från tråkigt ont på ställen som hindrar mig från att träna till att faktiskt få lite mer efterlängtad känning som skvallrar om att det går bra :). Hur som helst blev det inte löpning på söndagen utan istället ett kortare MTB-pass i ett galet härligt väder. Låren mjukades upp lite och det var precis vad de behövde.

I går var det riktigt kul att cykla till jobbet då det vart racerpremiär för säsongen. Kändes duktigt vingligt efter att ha tillbringat vintermånaderna på den mer stabila MTB:n men vilken cykelglädje! Tog en liten omväg till jobbet bara för att känna på lite och känslan är svår att förmedla - måste upplevas :). Idag var det i alla fall dags att dra på sig springgrejerna igen och att jag även tog solglasögon skvallrar ju en del om vilket väder som bjöds! Blev komforttempo på drygt 5:30 båda vägarna och vips kunde jag addera ytterligare drygt en mil till träningsdagboken :). Tänker smita lite tidigare hemifrån i morgon bitti för att få några mil racer i benen innan jag bänkar mig på jobbet i ett heldagsmöte.

Ha en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar