Sidor

lördag 8 mars 2014

Första halvamaradistansen...

...i år avklarades i ett fantastiskt väder i den vackra huvudstaden :). Lite extra frukost tryckte jag i mig innan det var dags att sticka iväg på föräldramöte med Alice gymnastiklag och sedan blev utgångspunkten Nytorpsskolan för dagens långpass. Hade perfekt med kläder på mig. Trots solen var det riktigt svalt i den relativt kraftiga vinden så jag var väldigt glad att jag hade min löparväst från 2XU som fortfarande är mitt favoritlöparplagg :). Hur som helst var nästa passeringspunkt Hammarbybacken och sedan vidare till Sickla. Färden fick sedan en del uppför och över Danvikstull ner mot stadsgårdskajen och bort mot Slussen. Jag lovar att jag var inte ensam ute i det vackra vädret och fler människor som var ute och njöt av solen stötte jag på när jag närmade mig slottet och på väg mot stadshuset. Utefter Söder Mälarstrand bort mot Rålambshovsparken var det riktigt knökat med flanerande individer och en och annan löpare så det var bara att kryssa sig fram :). Uppe på Västerbron berättade Garminklockan att jag passerat 12km och det kändes riktigt bra. Höll runt 6-tempo vilket var helt enligt plan då passet hade fokus på distans och inte fart. Tog rygg på en annan löpare uppför bron och fick lite draghjälp. När jag passerat Liljeholmsbron ändrade jag den ursprungliga planen att springa över Midsommarkransen och tog istället vägen över Årstaviken och upp till Gullmarsplan. Insåg då att det faktiskt skulle bli en Halvmara innan jag var hemma men vad gör man när Stockholm badar i sol och löpningen flyter på :). Över Årstafältet konstaterade jag att den 19 kilometern gick i 5:35-tempo och jag var oförskämt fräsch. Inga känningar i benhinnor eller av löparknä - LYCKA! Hemma igen kunde jag stanna klockan på 21,2 km och jag har en ny runda med Halvmaradistans att välja bland när andan faller på :).


Hur bra dag som helst och det är grymt schysst att ge sig ut på en runda med stor variation av asfalt, grus, flackt och kuperat. I morgon är en annan dag och då ska det cyklas MTB. Blir vädret som idag är jag mer än nöjd :).

Ha en skön lördagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar