Sidor

lördag 28 januari 2012

Hade verkligen tempot...

...uppe och träningsrutinerna började sätta sig på plats när den slog till hårt och skoningslöst min "man cold" eller vad det nu är...Riktigt ont i halsen och förkyld. Ont i nacke och axlar så det nästan tårar sig i ögonen. Utslagen helt enkelt...Istället för att i helgen kunna njuta vinterns första riktiga chans att åka skidor på hemmaplan blir det till att knapra Alvedon, smaska på Zyx och sörpla honungste. Det är klart sätter man det i perspektiv till annat hemskt som händer i världen så är det ju en baggis...men trist är det likväl.

Var på återbesök hos Ortopeden igår och nu rullar det på vill jag mena! Efter att ha haft en remiss liggande i ett år så är det äntligen lite action :). Redan den 28:e februari (i år ;)) är det dags för operation för min hallux valgus på höger fot.

Ska bli trevligt att kunna sätta på sig något annat än kängor, tofflor och löparskor. Det som känns bäst ändå är att jag ska slippa de trista känningar jag får vid längre löppass. Oavsett vilka löpardojor jag har så är blåsor och stelhet ett tråkigt inslag i min påbörjade motionskarriär. Kommer att bli ett längre uppehåll med löpning. Tre månader om allt går som det ska.  Det är ju en himla tur att det finns alternativa motionsformer :-). Det blir fokus på överkropp fram till det går att börja cykelträna vilket inte ska vara en omöjlighet framåt april. Vätternrundan ska med andra ord vara "ohotad" :). Ska nog på allvar satsa på att bygga upp en schysst bålstabilitet som är "nyckeln" till mycket har jag förstått. Men just nu blir det fokus på kurering av min "man cold" ;).

Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar