Sidor

söndag 22 januari 2012

Idag startade yngsta dottern...

...en ny klubb. Den heter "Vi som tränar" och medlemmar I klubben är jag och hon. Klubben skulle absolut invigas kl. 0800 idag söndag med löpning. Med rejäl träningsvärk efter gårdagens långpass kravlade jag mig upp ur sängen och gnuggade sömnen ur ögonen. Jag blev bra imponerad av att min pigga sjuåring faktiskt sprang flera långa sträckor och helt plötsligt hade vi fått ihop drygt 3k i nysnön. Vi överraskade resten av familjen med att ha nybakat bröd med oss hem från närbutiken.


På eftermiddagen fortsatte träningen på tomten i form av snöbollskrig och vi avslutade med att bygga både snölykta och snögubbe. Har kommit riktigt mycket snö nu på kvällen så om vi har tur kan det nog snart bli tal om skidåkning i klubben :)!


Fick inte nog av mitt långpass igår och klubbens runda i morse så det blev en 7k-runda med Roland och Magnus när döttrarna spelade fotboll på eftermiddagen. Blev även idag riktigt lyckad löpning där jag klart kunde se att jag har mer att ge. Efter dryga 6k började jag och Roland öka tempot och när vi var framme "i mål" höll vi 3.55-tempo! Riktigt kul att kunna ta i och "vrida ur" liiite till. Jag kan säga att mina lår och ljumskar undrar vad jag utsatt dem för denna helg ;). I morgon blir det inte ens löpband utan det blir styrketräning med fokus på överkropp :-0!

Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar