Sidor

söndag 8 januari 2012

Läste idag något...

...väldigt kort men ändå tänkvärt för mig nu när jag har riktigt svårt att få till träningen. Det var ett inlägg på en kommentar på FB som lydde ""Training a way of being" träning ett sätt att vara snarare än något att göra för att uppnå något senare...". Så upplevde jag att det var för några månader sedan men nu har det mer blivit att försöka hinna klämma in träningspass i ett schema som inte riktigt håller. Måste få till balansen som jag skrivit om tidigare! Det är ju så himla gott när träningen bara är där som en naturlig del i vardagen :).

Något som jag också tror kan vara en anledning till att det är lite motigt är att jag varit så inställd på att kunna åka skidor sedan en månad tillbaka (minst). Blev riktigt bortskämd förra säsongen när det fanns snö så det både räckte och blev över! Upplägget för 2012 är ju att ta klassikern och då är Öppet spår det som står först på listan att "bocka av" och jag har nig levt i en liten rosa dröm om att packa in skidor och familj i bilen och sticka ut till Ågesta på helgerna och förbereda mig för de nio mil som ska avverkas den 26 februari. Måste helt enkelt förstå att förberedelserna måste ske på annat sätt och det är inte många veckor kvar till det är dags.

Hoppas och tror trots allt att jag innerst inne har lite "Training a way of being" eftersom jag skaffat träningskort på ett gym bara 100 m från jobbet. Fick till det första lunchpasset i torsdags och kommer att ha som standard att alltid ha träningskläder på jobbet så det finns möjligheter när det suger i träningstarmen för det gör det ganska ofta men tröskeln från tanke till handling är lite för hög...;). Nedan en bild på mitt nya lunchtillhåll i Sjöstaden.

Har också hunnit bli ett år äldre och blivit ordentligt firad i helgen. På önskelistan stod bl.a. träningsstrumpor av olika slag och den önskan infriades med råge som syns på bilden :).

Har varit väldigt sparsamt med bloggande den sista tiden och jag fick en fråga häromdagen om varför jag skriver så lite. Svaret blev naturligt att jag tränar ju inte så mycket så då blir bloggandet mindre...Måste bli ändring på det. Jag gillar ju både att skriva och att sköta min hälsa så det är bara att sätta igång och komma tillbaka till "Training a way of being"!

Ha en skön söndagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar