Sidor

lördag 21 januari 2012

Startade dagen med en...

...riktigt trevlig frukost bestående av smoothie, ägg, juice, te, Wasa sportknäcke med keso och avokado och en med leverpastej och smörgåsgurka. Självklart blev det ett par stadiga espresso också :).


Liten sovmorgon blev det också efter att ha tillbringat fredagskvällen hemma hos goda vänner där det bjöds både på tyskt öl och andra godsaker samt ett rafflande parti TP :).

Efter frukost var det dags att börja koncentrera sig på dagens långpass som jag hade satt ribban till 15k. En riktig utmaning då jag inte sprungit milen på ett bra tag. Över milen inte sedan Stockholm halvmarathon sen september. Polaren Per kunde tyvärr inte hänga med men Roland slöt upp och det blev en runda som gjorde mig glad, stolt, förvånad och riktigt nöjd! 14.2k visade gps:n när jag var hemma igen och det på tiden 83 min. Jag trodde knappt det var sant. Hade en liten idé om att hålla 6-tempo men var ganska osäker eftersom det var länge sedan jag genomförde ett längre löppass så när det blev 5.52 så kan jag inte vara annat än nöjd. De senaste veckorna på gymet har nog gett resultat och att Roland höll tempot uppe och peppade. Hemma igen firade jag med en kakritspipa innan jag kröp ner i ett varmt bad :).


Senare på eftermiddagen tig familjen en sväng för att kolla in klätterställen i närheten. Vi var både på Klättercentret vid Telefonplan och Karbin i Västberga. Såg trevligt ut på båda ställena och vi bestämde oss för att så snart som möjligt gå en familjekurs för att komma igång med den nya familjeaktiviteten. Ska reks lite till innan vi "slår till". Nedan en bild från Klättercentret. Finns en del rejäla utmaningar vill jag lova :).


Ha en skön lördagsnatt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar