Sidor

onsdag 18 januari 2012

Jag har varit galen i burgare...

...men har av olika anledningar, framförallt vikt- och hälsoskäl, dragit ner konsumtionen drastiskt. Från flera gånger i veckan till någon gång då och då har det blivit. Hamburgare från någon av de stora kedjorna lockar mig inte alls längre - känns bara "svampigt" och ger en form av obehagskänsla efteråt. Konstigt att den känslan helt plötsligt bara är där. Förut kändes det helt ok att dra ett "meal" gärna med extra stor pommes till utan att det kändes konstigt efteråt (visst ja, jag konsumerade även en hel del magreglerande pulver och tabletter vilket kanske gjorde att det funkade. Nu gör jag ju inte det längre...). Något jag dock kan bli sugen på och även ibland köpa är en sådan där riktigt stor 150-200 grams ostburgare från något mindre gatuköksställe (dock utan pommes). Idag blev det faktiskt burgare tillagad på hemmaplan och den kändes riktigt matig och mättande. Mycket sallad och tomater (och lite väl mycket lök känner jag nu några timmar senare...). Vet inte om det ser så lockande ut på bilden men jag kan meddela att den med mina smaklökar var jättegod. Kan verkligen rekommendera Fazers Rågkusar som ett alternativ till traditionellt hamburgerbröd. Känns som både tänder och mage får lite mer att arbeta med ;)!


Ha en skön natt mot torsdagen!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar