Sidor

tisdag 30 oktober 2012

Även fast jag hade...

...ont om tid idag och hade allvarliga tankar på att skippa lunchpasset på gymet så stod jag helt plötsligt där på löpbandet i strumplästen. Fem minuter uppvärmning utan skor och sedan 4st 2 minutersintervallwr innan det var dags för styrketräning. Beträffande barfotalöpningen jag nu testar lite så känns det jäkligt bra i den opererade foten. Eftersom löpning barfota till stor del innebär att använda den främre delen av foten så blir det naturligt att tåleden får jobba mer och jag tror faktiskt rörligheten redan har ökat något. Ont gör det i alla fall inte :).

Vad var det då som fick mig att kliva ner på gymet idag när jag kände att jag egentligen inte hade tid? Jo det var en tanke om att jag befann mig i starten på Vansbro Triathlon nästa sommar och att jag då tänkte tillbaka på den där dagen då jag hoppade över det där gympasset. Det var faktiskt den märkliga tanken som fick dit mig idag och efteråt var jag riktigt nöjd med mitt beslut och jag behöver i alla fall inte tänka på det här missade passet när jag startar i Vansbro i sommar ;).

Ha en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar