Sidor

söndag 21 oktober 2012

Nu börjar det på...

...allvar med träningen inför halv IM som är det stora målet med all träning inför 2013. 19.40 i kväll var det då dags för uppställning vid bassängkanten på ACTIC Högdalen för första av åtta gånger på crawlkursen. Blev förvånad att det faktiskt gick så bra som det gjorde och det är sååå lärorikt med de tips som instruktörerna kommer med :). Redan efter första passet börjar jag förstå varför jag blir så trött snabbt när jag crawlar. Kommer nog att gå från klarhet till klarhet under kursens gång. Mitt mål med kursen och det som vore riktigt roligt är att kunna simma 3000 meter crawl lika avslappnat som med bröstsim.

Förra veckans träningsplanering höll nästan hela vägen. Det var i fredags det sprack. Helt plötsligt var det eftermiddag och jag tyckte det var något som saknades och mycket riktigt så var det lunchpasset jag hade missat. Så kan det gå men jag är iaf grymt nöjd med att jag fick till ett pass om dagen de övriga dagarna. Lugna fina pass som med framöver kommer att bli lite tuffare men jag kör vidare lugnt ett tag till för att få in rutinerna ordentligt. Veckan som kommer blir det - måndag lunchpass på gymet, tisdag löparworkshop, onsdag morgonlöpning (Kenyansk femma), torsdag kvällspass rullskidor, fredag backintervaller. Men nu blir det sängen :).

Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar